Search Result 621 Found

  • Filters
 
1
การสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง การอ่านค่าเวอร์เนียร์ฯ ขนาด 0.02 ม.ม. และขนาด 0.001 นิ้ว
Creating and evaluating the effectiveness of computer assisted instruction program for courses of practiced of reading vernier calliper 0.02 mm and 0.001 inch
งานวิจัย/Research report 2548
โดย : สำเริง แพ่งศรี
43
The purposes of the research were to create and efficiency validation of computer assisted for the courses of practiced to reading vernier caliper 0.02 m.m. and 0.001 inch, based standard 90 / 90 and analyse the leaning achievement of the student after by using computer assisted instruction. The subjects in the study were 17 first year diploma students enrolled in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon. The Researcher using the experiment by let the students do until test before class, And then study by using computer assisted instruction focused on practiced to basic turning . After that let students do the unit test again at the class and calculate to find out the efficiency of the computer assisted instruction and analyse the leaning achievement of students after study. The research result revealed that the efficiency of the computer assisted Instruction was efficient in standard 90 / 90, Moreover, after learning achievement At significant level of 0.05
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.07 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.07 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.05 MB)
404สารบัญ.pdf ( 0.09 MB)
505สารบัญตาราง.pdf ( 0.06 MB)
606สารบัญภาพประกอบ.pdf ( 0.05 MB)
707บทที่ 1.pdf ( 0.26 MB)
808บทที่ 2.pdf ( 0.32 MB)
909บทที่ 3.pdf ( 0.31 MB)
1010บทที่ 4.pdf ( 0.14 MB)
1111บทที่ 5.pdf ( 0.19 MB)
1212บรรณานุกรม.pdf ( 0.10 MB)
1313ภาคผนวก.pdf ( 3.01 MB)
2
การสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง การอ่านค่าไมโครมิเตอร์ ขนาด 0.01 ม.ม.
Creating and valuating the ffectiveness of cuter assisted instruction program for courses of practiced of reading micrometer 0.01 m.m.
งานวิจัย/Research report 2549
โดย : สำเริง แพ่งศรี
43
The purposes of the research were to create and efficiency validation of computer assisted for the courses of practiced to reading Micrometer 0.01 m.m. based standard 90 / 90 and analyse the leaning achievement of the student after by using computer assisted instruction. The subjects in the study were 17 first year diploma students enrolled in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon. The Researcher using the experiment by let the students do until test before class, And then study by using computer assisted instruction focused on practiced to basic turning. After that let students do the unit test again at the class and calculate to find out the efficiency of the computer assisted instruction and analyse the leaning achievement of students after study. The research result revealed that the efficiency of the computer assisted Instruction was efficient in standard 90/90 I Moreover. after learning achievement At significant level of 0.05
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.07 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.07 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.06 MB)
404สารบัญ.pdf ( 0.11 MB)
505สารบัญตาราง.pdf ( 0.07 MB)
606สารบัญภาพประกอบ.pdf ( 0.06 MB)
707บทที่ 1.pdf ( 0.28 MB)
808บทที่ 2.pdf ( 0.34 MB)
909บทที่ 3.pdf ( 0.32 MB)
1010บทที่ 4.pdf ( 0.14 MB)
1111บทที่ 5.pdf ( 0.21 MB)
1212บรรณานุกรม.pdf ( 0.10 MB)
1313ภาคผนวก.pdf ( 2.37 MB)
3
การสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน เรื่อง การอ่านค่าเวอร์เนียร์ฯ ขนาด 0.05 ม.ม.และขนาด 1/128 นิ้ว
Creating and evaluating the effectiveness of computer assisted instruction program for courses of practiced of reading vernier calliper 0.05 mm and 1/128 inch
งานวิจัย/Research report 2548
โดย : สำเริง แพ่งศรี
43
The purposes of the research were to create and efficiency validation of computer assisted for the courses of practiced to reading Micrometer 0.001 inch based standard 90/90 and analyse the leaning achievement of the student after by using computer assisted instruction The subjects in the study were 17 first year diploma students enrolled in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon. The Researcher using the experiment by let the students do until test before class, And then study by using computer assisted instruction focused on practiced to basic turning. After that let students do the unit test again at the class and calculate to find out the efficiency of the computer assisted instruction and analyse the leaning achievement of students after study. The research result revealed that the efficiency of the computer assisted Instruction was efficient in standard 90/90 Moreover, after learning achieverment At significant level of 0.05
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.05 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.05 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.04 MB)
404สารบัญ.pdf ( 0.07 MB)
505สารบัญตาราง.pdf ( 0.04 MB)
606สารบัญภาพประกอบ.pdf ( 0.03 MB)
707บทที่ 1.pdf ( 0.26 MB)
808บทที่ 2.pdf ( 0.34 MB)
909บทที่ 3.pdf ( 0.27 MB)
1010บทที่ 4.pdf ( 0.11 MB)
1111บทที่ 5.pdf ( 0.20 MB)
1212บรรณานุกรม.pdf ( 0.09 MB)
1313ภาคผนวก.pdf ( 1.43 MB)
4
การประเมินหลักสูตรรายวิชาการวิเคราะห์ธุรกิจเชิงสถิติ (02-311-113) คณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
An evaluation of The Teaching Behavior in Statistical Analysis in Business (02-311-113) of Faculty of Science and Technology Rajamangala University of Technology Phra Nakhon
งานวิจัย/Research report 2554
โดย : าม ลางคุลเสน, ภาคิณ อังศุณิศ
43
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1sci_54_02_01illustrations.pdf ( 0.70 MB)
2sci_54_02_02chapter1.pdf ( 0.48 MB)
3sci_54_02_03chapter2.pdf ( 1.34 MB)
4sci_54_02_04chapter3.pdf ( 0.79 MB)
5sci_54_02_05chapter4.pdf ( 1.47 MB)
6sci_54_02_06chapter5.pdf ( 1.17 MB)
7sci_54_02_08references-biography.pdf ( 1.52 MB)
5
การใช้ข้าวกล้องงอก 3 in 1 เสริมในผลิตภัณฑ์กะละแมปรุงรสลาเต้
The process of germinated brown rice 3 in1 supplement in kalamae dessert
งานวิจัย/Research report 2556
โดย : นทิพย์ ผดุงศิลป์ , เชาวลิต อุปฐาก
43
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1HEC_58_05.pdf ( 7.04 MB)
9
การประเมินผลสัมฤทธิ์ โครงการสหกิจศึกษาคณะวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยี รุ่นที่ 1
งานวิจัย/Research report 2554
โดย : รวรรณ จันทนะทรัพย์, ภภัสสร สิงหธรรม, นิภาพร ปัญญญา, นริศรา นาคเมธี
43
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1sci_54_01_01_title-illustrations.pdf ( 1.55 MB)
2sci_54_01_02_chapter1.pdf ( 0.68 MB)
3sci_54_01_03_chapter2.pdf ( 4.84 MB)
4sci_54_01_04_chapter3.pdf ( 0.64 MB)
5sci_54_01_05_chapter4.pdf ( 6.49 MB)
6sci_54_01_06_chapter5.pdf ( 0.85 MB)
7sci_54_01_07_references-biography.pdf ( 3.29 MB)
11
ศึกษาการนำความรู้วิชาฟิสิกส์ 1 สำหรับวิศวกรไปใช้ในชีวิตประจำวัน ของนักศึกษาปริญญาตรี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
A study of obtained knowledge using from physics I for engineers for daily life application of undergraduate student at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon
งานวิจัย/Research report 2555
โดย : วราวุฒิ พุทธให้
43
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1sci_54_17_01illustrations.pdf ( 0.66 MB)
2sci_54_17_02chapter1.pdf ( 0.23 MB)
3sci_54_17_03chapter2.pdf ( 0.25 MB)
4sci_54_17_04chapter3.pdf ( 0.40 MB)
5sci_54_17_05chapter4.pdf ( 0.63 MB)
6sci_54_17_06chapter5.pdf ( 0.35 MB)
7sci_54_17_08references-biography.pdf ( 1.72 MB)
12
การสำรวจทัศนคติและการประเมินผลของนักศึกษาที่มีต่อโปรแกรมซ่อมเสริมในวิชาภาษาอังกฤษเทคนิค 1
Surveying student’s attitude and evaluation on remedial program in technical english 1
งานวิจัย/Research report 0000
โดย : สมทรง สุภาพ
43
The purpose of this research study is to investigate student’ attitude and evaluation on remedial program in Technical English 1. 10 subject in this experiment were each first-year Computer Technology and Mechanical Technology undergraduate students at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, North Bangkok Campus. The group was divided into 2 groups of 5 student each according to their major subject. The group was divided into 2 groups of 5 students each according to their major subject. The instruments used for data collection were questionnaire and semi-structured interviews. When students learned English, they used a remedial program through Web Based Instruction. The questionnaire and semi-structured interviews were given to the students after finishing the remedial program. The finding of this research study revealed that computer Technology undergraduate students used more e-Learning than Mechanical Technology students. Mechanical Technology undergraduate students attitude toward the remedial program are more positive than Computer Technology undergraduate students. Both groups were satisfied with respondent evaluation immediately. Suggestions and implications concerning how to adapt the remedial program through website and how to use e-Learning are give.
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.04 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.05 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.05 MB)
404กิตติกรรมประกาศ.pdf ( 0.03 MB)
505สารบัญ.pdf ( 0.05 MB)
606สารบัญตาราง.pdf ( 0.03 MB)
707สารบัญภาพประกอบ.pdf ( 0.03 MB)
808บทที่ 1.pdf ( 0.15 MB)
909บทที่ 2.pdf ( 0.40 MB)
1010บทที่ 3.pdf ( 0.19 MB)
1111บทที่ 4.pdf ( 0.31 MB)
1212บทที่ 5.pdf ( 0.22 MB)
1313บรรณานุกรม.pdf ( 0.05 MB)
1414ภาคผนวก.pdf ( 0.03 MB)
1515ภาคผนวก 1.pdf ( 0.09 MB)
1616ภาคผนวก 2.pdf ( 0.04 MB)
1717ภาคผนวก 3.pdf ( 0.31 MB)
13
ความสัมพันธ์ระหว่างพหุปัญญากับความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ ของนักศึกษาระดับปริญญาตรี ชั้นปีที่ 1 มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลพระนคร
The relationship among the multiple lntelligences and english reading ability of first year students in Rajamangala University of Technology Phranakhon
งานวิจัย/Research report 2551
โดย : วิณี อุ่นวัฒนา , กรรณิการ์ ม่วงชู
43
The purposes ofthis research were to study: 1) the multiple intelligences of First Year Students in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon 2) the ability in English language reading of First Year Students in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon 3) the relationship among the Multiple Intelligences and English Reading AbUity of First Year Students in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon. The samples of this study were 137 first year students from 9 Faculties in Rajamangala University of Technology Phra Nakhon, in the academic year of 2008. The research instruments were the multiple intelligences survey developed by the researcher from Memletics Learning Styles Inventory and the English language reading test constructed by the researcher. The data were analyzed by means of arithmetic mean, standard deviation, Correlation Coefficient
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.08 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.14 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.09 MB)
404กิตติกรรมประกาศ.pdf ( 0.08 MB)
505สารบัญ.pdf ( 0.10 MB)
606สารบัญตาราง.pdf ( 0.09 MB)
707บทที่ 1.pdf ( 0.27 MB)
808บทที่ 2.pdf ( 0.72 MB)
909บทที่ 3.pdf ( 0.30 MB)
1010บทที่ 4.pdf ( 0.39 MB)
1111บทที่ 5.pdf ( 0.29 MB)
1212บรรณานุกรม.pdf ( 0.14 MB)
1313ภาคผนวก.pdf ( 0.36 MB)
14
การสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชากลศาสตร์วัสดุ บทที่ 1-2
Creating and evaluating the effectiveness of computer assisted instruction of subject mechanics of materials unit 1-2
งานวิจัย/Research report 2551
โดย : ประเสริฐ วิโรจน์ชีวัน
43
The purposes of the research were to create computer assisted instruction for Mechanics of Materials Subject, to find out the efficiency validation of computer assisted instruction based on the standard of 90/90, and to analyse the students' learning achievement after using the computer assisted instruction. The subjects in the study were 17 second -year diploma engineering students enrolling at Rajamangala University of TechnologyPhra Nakhon. The researcher made the experiment by having the students pretest. Then they studied by using the computer assisted instruction focused on practicing basic turning. After the students had studied and had posttest. the efficiency of the computer assisted instruction was calculated as well as the learning achievement was analysed. The research result revealed that the efficiency of the computer assisted instruction was at the standard of 90 / 90. Moreover, the learning achievement after using the computer assisted instruction was different at the significant level of 0.05.
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.07 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.08 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.07 MB)
404สารบัญ.pdf ( 0.10 MB)
505สารบัญตาราง.pdf ( 0.07 MB)
606สารบัญภาพประกอบ.pdf ( 0.06 MB)
707บทที่ 1.pdf ( 0.24 MB)
808บทที่ 2.pdf ( 0.36 MB)
909บทที่ 3.pdf ( 0.33 MB)
1010บทที่ 4.pdf ( 0.15 MB)
1111บทที่ 5.pdf ( 0.18 MB)
1212บรรณานุกรม.pdf ( 0.12 MB)
1313ภาคผนวก.pdf ( 2.05 MB)
15
การสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน วิชากระบวนการผลิตบทที่ 1-4
Creating and evaluating the effectiveness of computer assisted instruction of subject manufacturing processes unit 1-4
งานวิจัย/Research report 2551
โดย : วัลลภ ภูผา
43
The purposes of the research were to create computer assisted intruction for Manufacturing process subject, to find out the efficency validtion of computer assisted instruction based on the standard of 90/90, and to analyse the students learning achievament after using the computer assisted instrucion. The subjects the study were 17 first-year diploma enploma engineering students enrollong at Rajamangala University of Technology Phra Nakhon. The researcher made the experiment by having the students pretest. The they studied by using the computer assisted instruction foused on practiocing basic turning. After the students had studied and had posttest, the efficency of the computer assisted instruction was calculated as well as leaning achievement was analysed. The research resilt revealed that the efficiency of the computer assisted instruction was at the standard of 90/90. Morever, the learning achivement after using the computer assisted instruction was different at the singificant lavel of 0.05
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
101ชื่อเรื่อง.pdf ( 0.04 MB)
202บทคัดย่อภาษาไทย.pdf ( 0.05 MB)
303บทคัดย่อภาษาอังกฤษ.pdf ( 0.05 MB)
404สารบัญ.pdf ( 0.07 MB)
505สารบัญตาราง.pdf ( 0.05 MB)
606สารบัญภาพประกอบ.pdf ( 0.03 MB)
707บทที่ 1.pdf ( 0.23 MB)
808บทที่ 2.pdf ( 0.37 MB)
909บทที่ 3.pdf ( 0.29 MB)
1010บทที่ 4.pdf ( 0.11 MB)
1111บทที่ 5.pdf ( 0.18 MB)
1212บรรณานุกรม.pdf ( 0.09 MB)
1313ภาคผนวก.pdf ( 1.22 MB)

Search within results