Search Result 11 Found

  • Filters
 
1
การศึกษาความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของบัณฑิตหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต (ต่อเนื่อง 2 ปี) รุ่นที่ 17 ปีการศึกษา 2547 วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา ตามความคิดเห็นของผู้ใช้บัณฑิต
Satisfaction on Academic Working of the 17th Graduated Nurses (2 years), Diploma in Nursing Science Program in the Academic Year 2004, Boromrajonani College of Nursing Nakhonratchasima as Perceived by Graduated Employers and Customers
งานวิจัย/Research report 2549
โดย : ไรรักษ์ คัมภิรานนท์, อภิรดี สุขแสงดาว, ภัทรา เสงี่ยมในเมือง, สมจิตต์ เวียงเพิ่ม
131
The purposes of this research were to study of satisfaction on academic working of the 17th graduated nurses (2 years), Diploma in Nursing Science Program in the academic Year 2004, Boromrajonani College of Nursing Nakhonratchasima as perceived by employers and customers in three views, academic/professional ability, basic ability in working and ethics. The participants were 240 graduated employers, 80 supervisors, 82 colleagues and 78 customers. The research instrument was 5 Likert scale (5=most, 4=more, 3=moderate, 2=less and 1=least). Cronbach alpha of the instrument was .98 Percentile, mean, standard deviation, one way analysis of variance and t-test were used in data analysis.
2
ความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักศึกษาพยาบาล หลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิตและหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต (ต่อเนื่อง 2 ปี) วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา ปีการศึกษา 2550
Critical thinking avilities of the forth year and the second year programs of bachelor degree in nursing students, Boromarajonani College of Nursing Nakhonratchasima, academic year 2007
งานวิจัย/Research report 2553
โดย : ฑาทิพย์ ศิรินภาดล, อภิรดี สุขแสงดาว, พิศมัย อุบลศรี, ลออวรรณ อึ้งสกุล
131
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักศึกษาพยาบาล หลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต และหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต (ต่อเนื่อง 2 ปี) วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา ประชากรได้แก่ นักศึกษาพยาบาลศาสตร์ชั้นปีที่ 4 รุ่นที่ 50 วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา จำนวน 99 คน และนักศึกษาพยาบาลศาสตรบัณฑิต(ต่อเนื่อง 2 ปี) ชั้นปีที่ 2 รุ่นที่ 21 จำนวน 98 คน ปีการศึกษา 2550 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ แบบวัดความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณ วิเคราะห็ข้อมูลโดยใช้ พิสัย ค่าความถี่และร้อยละ ผลการวิจัยสรุปได้ว่า นักศึกษาพยาบาล วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา หลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต และหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต (ต่อเนื่อง 2 ปี) ส่วนใหญ่มีความสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณในระดับดี เนื่องจากผลการวิจัยพบว่า พยาบาลศาสตรบัณฑิตส่วนใหญ่อยู่ในระดับดี วิทยาลัยพยาบาล ควรจัดหลักสูตรเสริมเรื่องการพัฒนาทักษะการคิดอย่างมีวิจารณญาณในกระบวนการพยาบาล เพื่อพัฒนาความวสามารถในการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักศึกษาให้สูงขึ้ร Thepurposes of this research were to study the critical thinking abilities of the forth year and the second year programs of Boromarajonani Cokkege of Nursing Nakhonratchasima, academic year 2007. The population were 99 of the forth year program and 98 of the second year program. The critical thinking appraisal was measure the critical thinking abilities of Bachelor Degree. Range, frequency and percentage were used for data analysis.The research findings were : The most score of both critical thinking abilities of Bachelor Degree, 4 year and 2 year program were good level (46.39%, 48.96%). According to the research findings, the educational institute should consider to establish the supplementary curriculum of critical thinking skill in nursing process for developing all views of critical thinking abilities of Bachelor Degree.
3
การศึกษาความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนการสอนภาคปฏิบัติวิชา พย.3205 การพยาบาลอนามัยชุมชน 2 ของนักศึกษาพยาบาลศาสตร์ (ต่อเนื่อง)
The Study of Satisfactions on Practicum Instructions in Community Health Nursing 2 among Nursing Students (Continuing Program)
งานวิจัย/Research report 2548
โดย : ิษฐา ปิ่นสุวรรณ, วรรณา ธนานุภาพไพศาล, ณัฏฐินีภรณ์ จันทรโณทัย
131
The objectives of this descriptive research study were to examine nursing students' satisfactions on practicum instruction in the community health nursing 2 course and to compare the satisfactions between students with different ages, work experiences, and learning achievements (stuey results) from community health nursing 1 (theory). The samples were a questionnaire on satisfactions on practicum instruction with a 5-level Likert type scale, ranging from 1 veing least satisfied to 5 being most satisfied and an open-ended session on respondests' general information and their opinions and suggestions on the instructions. The data were analyzed using frequencies and percentages on age, work experiences, and learning achievements of the samples. The means satisfaction scores were analyzed using arithmetic means and standard deviations. The differences between the means between 2 groups were analyzed using t-test at .05 significant level. The differences between the means between 3 groups and over were analyzed using one-way ANOVA at .05 significant level. Students' opinions and suggestions were analyzed and reported using descriptive statistics.
4
ความคิดเห็นต่อสภาพการเรียนรู้วิชาการพยาบาลผู้ใหญ่และผู้สูงอายุ 2 ของนักศึกษาพยาบาล วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา
Nursing Students' Opinions toward Learning Conditions of Adult and Elderly 2 Subject in Boromarajonani College of Nursing Nakhon Ratchasima
งานวิจัย/Research report 2548
โดย : ไพ หมั่นสระเกษ, วราพร ตัณฑะสุวรรณะ, ลออวรรณ อึ้งสกุล
131
This descriptive research aimed at studying nursing students' opinions toward learning conditions in the course - Nursing of Adult and Elderly 2 in Boromarajonani College of Nursing, Nakhon Ratchasima. The study focused on the four aspects: the Preparations of nursing students, teaching and learning management, learning environments and learning achievements. It also aimed at comparing the differences in nursing students' opinion toward learning conditions in the course based on age , grade point average (G.P.A) , work experiences and work characteristics. This research also aimed at indentifying issues and difficulties related to teaching and learning management. Samples included 67 first year continuing nursing students (2-year Bachelors of Nursing Science Program). Research instruments was a questionnaire asking nursing students' opinions toward learning conditions with a 0.97 reliability. The data was analyzed using frequency (f), percentage (%) , meanx(X) , standard deviations (S.D) , one - way ANOVA and t-test.
5
ผลของโปรแกรมพัฒนาจริยธรรมต่อความฉลาดทางอารมณ์ของนักศึกษาพยาบาลศาสตร์ชั้นปีที่ 2 วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา
Effects of Ethical Development Program upon Emotional Intelligence of the Second year Nursing Students at Boromarajonani College of Nursing Nakhonratchasima
งานวิจัย/Research report 2548
โดย : ฑาทิพย์ ศิรินภาดล, อภิรดี สุขแสงดาว, ศรีเกียรติ อนันต์สวัสดิ์
131
The purposes of this research were to study the level of the emotional intelligence and compare the emotional intelligence before and after ethical development program training of the second year nursing students at Boromrajonani College of Nursing Nakhonratchasima. The population were 70 of the second year nursing students. The research instrument for data gathering was emotional intelligence questionnaire. Score of emotional intelligence, standard deviation and t-test were employed in data analysis. The research finding were : The level of the emotional intelligence before the ethical development program training training were moderate and high after the ethical development program training. There were significantly different at .01 level in the emotional intelligence of the second year nursing students at Boromrajonani College of Nursing Nakhonratchasima with in before and after ethical development program training. According to the research findings that the emotional intelligence of the second year nursing students were high so that the educational institute should continue in emotional intelligence development program to the student nurses for readiness preparation before working.
6
การศึกษาความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของบัณฑิตหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต รุ่นที่ 46 ปีการศึกษา 2547 วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนีนครราชสีมาตามความคิดเห็นของผู้ใช้บัณฑิต
Satisfaction on Academic Working of the 46th Graduated Nurses, Bachelor of Nursing Science Program in the Academic Year 2004, Boromrajonani College of Nursing Nakhonratchasima as Perceived by Graduated Employers and Customers
งานวิจัย/Research report 2550
โดย : พรรณ พงษ์ประสิทธิ์, ลออวรรณ อึ้งสกุล, จงกลณี ตุ้ยเจริญ, อิสราวรรณ สนธิภูมาศ
131
The purposes of this research were to study of satisfaction on academic working of the 46th graduated nurses, Bachelor of Nursing Science Program in the academic Year 2004, Boromrajonani College of Nursing Nakhonratchasima as perceived by employers and customers in three views , academic/professional ability, basic ability in working and ethics. The participants were 219 graduated employers, 73 supervisors, 73 colleagues and 73 customers. The research instrument was 5 Likert scale (5=most,4=more,3=,moderate,2=less and 1=least). Cronbach alpha of the instrument was .98 Percentage, mean, standard deviation, one way analysis of variance and t-test were used in data analysis.
7
สัมพันธภาพในครอบครัว เจตคติทางเพศกับสุขอนามัยทางเพศในวัยรุ่นตอนต้น
งานวิจัย/Research report 2546
โดย : กลณี ตุ้ยเจริญ, รสสุคนธ์ พิไชยแพทย์
131
The purpose of this survey research was to study relationship in family, attitude towards sex and hygiene of sexual organ in early adolescence. The sample was 414 students from grade 7-9 of three government schools in Muang District, Nakhonratchasima Province. Data were obtained by unitizing a questionnaire developed by the researcher. Data were analyzed by using percentage, mean, standard deviation and chi-square. The results showed that relationship in family and attitude towards sex were mostly (75.1 percent) at the medium leval. The significantly associated factors with hygiene of sexual organ were gender (p-value < 0.000), family relationship (p-value<0.007) and attitude towards sex (p-value < 0.00). The non-significant correlated factors with hygiene of sexual organ were the factors of grade-level, structure of family and non family-members staying in those families. Based on the results of this study, in order to promote family relationship, attitude towards sex and hygiene of sexual organ in early adolescence, the families should have strategies to developed closed relationship and providing continuous sex education with appropriate level to such kids by their parents. The essential elements of developing such relationship were co-operative activities among family members in the atmosphere of care, warmth, love, understanding and compromise. The elements would nurture kids to progressively developed family bonding toward parents, which leads to trust on their parents. The parents who had accurate knowledge of sex and knowledge of how to provide sex education to their kids in order to meet their ages, these parents were resourch person. Such parents would be able to promote correct attitude sex among their and helped the kids gained self-confident, accurate knowledge and practice of hygiene of sexual organ.
8
ความคิดเห็นต่อการสร้างชุมชนแห่งการเรียนรู้ : การพยาบาลบุคคลที่มีปัญหาทางจิต
งานวิจัย/Research report 2552
โดย : ทรา เสงี่ยมในเมือง, ศรีวรรณ เอมราช, จันทน์สุดา สีลาเขตต์, ประภาพร ซึมรัมย์
131
การวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงพรรณนา โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นต่อการสร้างชุมชนแห่งการเรียนรู้ของนักศึกษาพยาบาล หลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา ชั้นปีที่ 3 รุ่นที่52 จำนวน 119 คน ซึ่งผ่านการฝึกที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถามความคิดเห็นที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นเองโดยมีข้อความครอบคลุมด้านการแลกเปลี่ยนความรู้ กระบวนการ และการประยุกต์ใช้ และหาความตรงตามเนื้อหาโดยผู้ทรงคุณวุฒิจำนวน 3 ท่าน และหาค่าความเที่ยงโดยใช้สัมประสิทธิ์แอลฟาครอนบาคได้ค่าความเชื่อมั่น .98 จากผลการวิจัยพบว่า นักศึกษาพยาบาลเห็นด้วยกับการสร้างชุมชนแห่งการเรียนรู้: การพยาบาลบุคคลที่มีปัญหาทางจิต ค่าเฉลี่ยความคิดเห็นโดยรวม = 4.11 นักศึกษาให้ข้อเสนอแนะเพิ่มเติมว่าเห็นควรให้ดำเนินการสร้างชุมชนแห่งการเรียนรู้ตอไป เนื่องจากทุกคนได้มีส่วนร่วมในการแลกเปลี่ยน ได้เรียนรู้ ได้พัฒนาศักยภาพด้านวิชาการ พัฒนาความสัมพันธ์กับสมาชิกกลุ่ม นักศึกษาต้องทำงานมากขึ้นรู้สึกว่าเหนื่อยมากแต่คุ้มค่ามาก
9
ความมั่นใจในการปฏิบัติทักษะการพยาบาลของนักศึกษา
งานวิจัย/Research report 2553
โดย : ภิสรา สุวรรณชาติ, ภรณ์ชุดา นาสวาสดิ์
131
การจัดการเรียนการสอนวิชา หลักการและเทคนิคการพยาบาล นักศึกษาจะได้เรียนรู้และฝึกปฏิบัติในห้องปฏิบัติการพยาบาลเกี่ยวกับทักษะการพยาบาลพื้นฐานเพื่อสร้างความมั่นใจก่อนการปฏิบัติในสถานการณ์จริง การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความมั่นใจในการปฏิบัติทักษะการพยาบาลขั้นพื้นฐานก่อนการฝึกภาคปฏิบัติของนักศึกษาพยาบาล หลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต ชั้นปีที่ 2 ปีการศึกษา 2552 กลุ่มตัวอย่าง คือนักศึกษาหลักสูตรพยาบาลศาสตรบัณฑิต ชั้นปีที่ 2 รุ่นที่ 54 จำนวน 64 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถามความมั่นใจในการปฏิบัติทักษะการพยาบาลของนักศึกษาพยาบาล ตรวจสอบความตรงตามเนื้อหาโดยผู้ทรงคุณวุฒิ 3 ท่าน หาความเชื่อมั่นโดยใช้สัมประสิทธิ์แอลฟาของครอนบาคได้เท่ากับ .98 วิเคราะห์ข้อมูลด้วยความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า นักศึกษามีความมั่นใจในการปฏิบัติทักษะการพยาบาลอยู่ในระดับน้อย จำนวน 83 ทักษะ ยกเว้นทักษะการวัดอุณหภูมิ การนับอัตราการเต้นของชีพจร การนับอัตราการหายใจ การผูกผ้าปิดปากและจมูก การล้างมือ การทำแผลเปียก การทำแผลแห้ง และการให้หม้อนอน มีความมั่นใจอยู่ในระดับมาก จากผลการศึกษาข้างต้น วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา ควรเร่งหากลยุทธ์การจัดการเรียนการสอนเพื่อสร้างความมั่นใจให้แก่นักศึกษา
10
ค่านิยมองค์การ วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา
The Organizational values of Boromarajonnani Collrge of Nursing, Nakhonratchasima
งานวิจัย/Research report 2554
โดย : สายสวาท เผ่าพงษ์
131
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาค่านิยมองค์การ ของวิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา ประชากรที่ศึกษา ได้แก่ อาจารย์พยาบาล ข้าราชการสายสนับสนุน ลูกจ้างประจำและลูกจ้างชั่วคราว รวมจำนวน 88 คน เครื่องมือการวิจัยได้แก่ แบบสอบถามที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น มีค่าความเชื่อมั่น .98 ผลการศึกษา พบว่า ค่าเฉลี่ยรวมความคิดเห็นค่านิยมองค์การของบุคลากรของวิทยาลัยในด้านการทำงานเป็นทีม ด้านมีวินัย ด้านใฝ่เรียนรู้ และด้านเชิดชูวัฒนธรรมไทย อยู่ในระดับเห็นด้วยมากในทุกด้าน This research aimed to study the organizational values of Boromarajonnani of Nursing, Nakhonratchasima. The participants of this study were 88 personals working in the college. Data were collected by using a questionnaire developed by the researcher. The reliability of this questionnaire was .98. The study revealed the findings as follows. The average score of organizational values in each part of the organizational values, the research found that working as a team, rule of conduct, personal mastery and exaltation of Thai culture were accepted at high level."
11
อัตลักษณ์บัณฑิต วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี นครราชสีมา
The Identity of Nurses who graduate from Boromarajonani College of Nursing Nakhornratchasima
งานวิจัย/Research report 2554
โดย : ยสวาท เผ่าพงษ์, จุฑาทิพย์ ศิรินภาดล, สิริเพ็ญโสภา จันทรสถาพร, ภิรมย์ลักษณ์ มีสัตยานันท์
131
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอัตลักษณ์บัณฑิตของวิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนีนครราชสีมา กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาได้แก่ ประชาชนที่ใช้บริการในโรงพยาบาลมหาราชนครราชสีมา โรงพยาบาลชุมชนและสถานบริการสุขภาพในจังหวัดนครราชสีมา ผู้บังคับบัญชาบัณฑิต ได้แก่ หัวหน้าฝ่ายการพยาบาล หัวหน้าหอผู้ป่วย ศิษย์เก่า พยาบาลพี่เลี้ยง อาจารย์ บุคลากรสายสนับสนุนและนักศึกษาปัจจุบันของวิทยาลัย รวมกลุ่มตัวอย่าง 863 คน เครื่องมือการวิจัยเป็นแบบสอบถามที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น ตรวจสอบความตรงโดยผู้ทรงคุณวุฒิจำนวน 3 ท่านและมีความเชื่อมั่น .80 ผลการศึกษาพบว่า ค่าเฉลี่ยความคิดเห็นโดยรวมของกลุ่มตัวอย่างต่ออัตลักษณ์บัณฑิตอยู่ในระดับเห็นด้วยอย่างยิ่งในข้อมีความซื่อสัตย์ แต่งกายสะอาด ปฏิบัติตนเป็นกัลยาณมิตรที่ดี มีสัมพันธภาพที่ดีกับผู้ร่วมงานทุกระดับ เคารพในสิทธิและศักดิ์ศรีของผู้รับบริการ รักษาความลับและผลประโยชน์ของผู้รับบริการ ปฏิบัติการพยาบาลด้วยความเต็มใจและเอื้ออาทร ให้ความรู้ คำแนะนำเพื่อช่วยให้ผู้ป่วยและญาติดูแลตนเองได้ The aim of this article was to study on the nursing professional identity of ิBoromarajonani college of nursing, Nakhonratchasima.Sample of 863 participants was composed of customers in Maharaj Nakhonrachasima hospital,and customers from health care facilities in Nakhonratchasima province. In addition, the nurse superior such as nursing supervisions,nurse administrator in departments alumni, clinical nurse educators, instructors, assist officials and present nursing students were recruited for this study. Research instrument included of the questionnaire which was created by the researcher. Three experts rated the relevance of the instrument for content validity. An internal consistency coefficient (Cranach's alpha) was.80 The results showed that the average scores of nursing professional identity were very high level in all the fallowing items. These items were honesty, service minded, concern for client welfare and acceptance of the client as a person. Moreover, it was also involved sensitivity to what secret and what is important to clients,provides direct care and promotes comfort of clients, provides information and promotes healthy lifestyles to the clients and their care givers."

Search within results