Search Result 51 Found

  • Filters
 
2
ความพึงพอใจของลูกค้าที่เลือกใช้บริการร้านอาหารมังสวิรัติ กรณีศึกษา ร้านอาหารมังสวิรัติชิจูย่า ทองหล่อ ซอย 2
Customers' satisfaction to restaurant service: a case of Chijuya restaurant, Thonglor soi 2
วิทยานิพนธ์/Thesis 2550
โดย : งคณา เค้าสุวรรณ, อนันต์วัฒน์ พุทธศิริ, คมน์สุกฤษฏิ์ ศรีวรรธนะ.
วิทยาลัยดุสิตธานี
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1Angkana.pdf ( 1.15 MB)
4
พฤติกรรมการมีส่วนร่วมในการอนุรักษ์ทรัพยากรธรรมชาติและ สิ่งแวดล้อมของพนักงานโรงแรม: กรณีศึกษาโรงแรมระดับ 4 และ 5 ดาว ในกรุงเทพมหานคร
Participating Behavior in Natural Resources and Environmental Conservation among Hotel Personnel: a Case Study of Four-star and Five-star Hotels in Bangkok
งานวิจัย/Research report 2550
โดย : ชัชพล ทรงสุนทรวงศ์
วิทยาลัยดุสิตธานี
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1chapter1.pdf ( 0.10 MB)
2chapter2.pdf ( 0.16 MB)
3chapter3.pdf ( 0.12 MB)
4chapter4.pdf ( 0.16 MB)
5chapter5.pdf ( 0.13 MB)
6executive.pdf ( 0.05 MB)
7title.pdf ( 0.04 MB)
8abstract.pdf ( 0.08 MB)
9appendix.pdf ( 0.11 MB)
10bibliography.pdf ( 0.17 MB)
5
Macro-Environment Forces and Thai Tourism Industry
ปัจจัยผลักดันจากสิ่งแวดล้อมมหภาคกับอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวไทย
บทความ/Article 2012
โดย : Atthawet Prougestaporn
วิทยาลัยดุสิตธานี
Abstract: The purpose of this article is to present the driving macro-environment forces that will impact the tourism industry in Thailand. Tourism has become one largest and fastest growing industry in the global economy. It is an important sector in Thailand generating the foreign exchange earnings, increasing employment rate, national income, saving, investment as well as enhancing economic growth. The perishable nature of the tourism industry requires a need for accurate forecasts of future business. Understanding the driving forces including the globalization, advancement in informational technology, climate change, change in preferences and tastes, and the value of time order to measure the impact is essential for making a better managerial decision in strategic management process to encourage the positive effects.
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1attawet.pdf ( 0.16 MB)
6
HR competency กับการบริหารทรัพยากรมนุษย์เชิงกลยุทธ์
HR competency and strategic human resource management
บทความ/Article nd.
โดย : ประไพศรี ธรรมวิริยะวงศ์.
วิทยาลัยดุสิตธานี
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
10051.pdf ( 0.19 MB)
8
ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าศึกษาต่อระดับมหาบัณฑิตหลักสูตร MBA
Decision making factors towards the turther study on MBA program
บทความ/Article 2012
โดย : สมฤดี ศรีจรรยา
วิทยาลัยดุสิตธานี
Abstract : The research''s objective aims to study the decision making factors towards the further study of the Graduate School on MBA Program which consists of demographic factors, internal factors, external factors and marketing factors which affected towards the further study on MBA Program. The research analyses the related relationship among factors which affected to the decision making factors towards the further study. Moreover, the research aims to generate the forecast formula on the decision making factors towards the further study of the Graduate School on MBA Program. The sampling group who reply to the questionnaires are over 20 years old lives in Bangkok area for 400 sets of questionnaire. The research variables consist of the independent variables such as decision making factors towards the further study of the Graduate School on MBA Program consists of demographic factors, internal factors, external factors, and marketing factors. The dependent variables are the decision making factors of the Graduate School on MBA Program. The research tools are questionnaires which had been analyzed by the statistical description on frequency, percent, mean and standard deviation. The research analysis of the related relationship between independent and dependent factors used the PearsonQs Correlation Coefficients and the analysis of the factors which affected towards the decision making to study used Stepwise Multiple Regression. The research outcomes are listed as follows: 1. Most of the sampling group believes that the university is very important point to make decision of the Graduate School on MBA Program. Mostly, the sampling group interested to study at the government universities which can be ranked as Thammasat University, Chulalongkorn University, Kasetsart University, the National Institute of Development Administration (NIDA) and Ramkhamhaeng University. On the other hands, for the private universities, they can be ranked as Bangkok University, Rangsit University, Assumption University (ABAC), University of the Thai Chamber of Commerce (UTCC) and Dhurakit Pundit University. 2. The decision making factors of the sampling group on MBA Program has the overall average at the high level, which the marketing factors, the internal factors and the external factors got the highest rank respectively. 3. According to the data analysis, the decision making factors towards the further study on MBA Program is found that the highest rank correlation coefficient on the decision making factors is the marketing factors, which can be ranked from the marketing factors, internal factors, external factors, monthly salary and educational level. 4. There are altogether 5 factors that affected to the decision making factors towards the further study of the Graduate School on MBA Program that significance at 1 percentage consists of the marketing factors, internal factors, external factors, monthly salary and educational level.
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1somrudee.pdf ( 0.26 MB)
14
ปัจจัยจูงใจในการปฏิบัติงานของพนักงานแผนกครัว : กรณีศึกษาโรงแรมรอยัล คลิฟ บีช รีสอร์ท พัทยา จังหวัดชลบุรี
Motivation factors of kitchen employees: a study of Royal Cliff Beach Resort Pattaya, Chonburi province
วิทยานิพนธ์/Thesis 2551
โดย : มพ์รักษ์ สุขพิทักษ์, มรรษวรรณ ช่วยพิชัย, ชนิดา จรรย์พงษ์พัฒนา
วิทยาลัยดุสิตธานี
# ชื่อแฟ้มข้อมูล
1title1.pdf ( 0.04 MB)
2title2.pdf ( 0.03 MB)
3abstract.pdf ( 0.05 MB)
4acknowledge.pdf ( 0.05 MB)
5contents1.pdf ( 0.04 MB)
6contents2.pdf ( 0.05 MB)
7contents3.pdf ( 0.03 MB)
8chapter1.pdf ( 0.09 MB)
9chapter2.pdf ( 0.17 MB)
10chapter3.pdf ( 0.09 MB)
11chapter4.pdf ( 0.22 MB)
12chapter5.pdf ( 0.13 MB)
13bibliography.pdf ( 0.08 MB)
14appendix.pdf ( 0.02 MB)

Search within results